Вища освіта та її майбутнє(погляд першокурсника)

У попередньому дописі я пообіцяв написати свої роздуми на рахунок вищої освіти та її майбутнє у зв’язку із стрімки розвитком інтернету. Одразу попереджую, що тут будуть лише мої роздуми, а не факти.

Одне мені віомо, що якщо людина захоче вчитися, то вона буде розумна в будь-якому університеті, але більшість студентів треба спонукати до навчання (я в цю категорію і входжу) цікавими лекціями, лаборанторними та викладачами, які зможуть відповісти на поставленне питання із предмету, а не будуть “бекати-мекати”, яка кажуть ті ж викладачі.

Одна із найбільших проблем викладання – це сухе подання матеріалу, коли вонн бурмотять собі щось під ніс, а студети тупо(!!!) записуть, а ще краще сплять, то це лише згаяний час для всіх. А от коли викладач розривається, веде дискусії, показує цікаві слайди, розказує щось своє, показує все на цікавих прикладах, то студента це зацікавлює і він потім віддається предмету(ясно що не всі, але ж багато).

Непотрібність предметів – багато є предметів, які не пригодяться по спеціальності та й в житті. Наприклад, навіщо студенту лінгвістичного факультету вища математика? Ну невже важко зрозуміти, що не всім дано розуміти її і якщо він пішов на гуманітарний, то можливо і надіявся, що техічних предметів там не буде.

Українська мова – навчаючись в Київському ВУЗі я стикнувся із такою проблемою, що деякі викладачі не знають добре української мови і коли починають на ній говорити, то не знаю що й робити, бо і сміятися хочеться і сумно стає.

Це, як на мене, три основні проблеми ВУЗів. Ясно, що їх є дуже багато, але поки для себе я виділив саме ці.

А на рахунок преспектив розвитку освіти у зв’язку із розвиток Інтернету, то мої думки такі:

– Із розвитком Інтернету більшість їх проста скачує від чого і деградує (я не вийняток.)
+ Студент може знайти будь-яку допоміжну інформацію для навчання в Інтернеті.
+ Із сайту університету можна взнати про цікаві заходи про які ти й не чув в універі.

Поки лише це згадав). А тепер про розвиток:

1.Можна вести лекції через Інтернет, але студенти будуть покидати їх сперши все на дисконекти, тому цю систему треба би було дуже сильно продумати, щоб студенту ще й було цікаво, а не слухати сухий матеріал.
2.Надає більші можливості для навчання студентів-інвалідів, яким важко добиратися до універу.(можливо таке вже і запроваджено в Україні, але щось я дуже сумніваюся).

Якщо чесно чим може допомогти ще Інтернет не додумався.

Найголовніша ж проблема – це хабарництво! Ніколи в нашій країні не буде хороших спеціалістів, якщо це не припиниться. Сумно стає, коли розумієш, що не буде кому тебе лікувати, вчити твоїх дітей, бо випускається з універів їх навалом, але ж хороших одиниці…

Чтоб ездить в другой город поучиться вам нужны билеты на автобус на все направления – Львов, Киев, Донецк. Если хочешь учиться заграницей, то вам также нужны билеты и в Варшаву.

Share
  • myroslav

    Оце тема. Буде цікаво, хотілось би ще викладачів тут побачити, але навіть викладачі комп”ютерних факультетів навряд чи знають, що таке блоги.

    З чим зіткнувся я:

    З згаданою сухістю викладання. Так. Це в першу чергу. Враження, що всім пофіг: викладачу впадло читати, а студенти сидять, щоб ім “енок” не вліпили.

    З вражаючим непрофесіоналізмом викладацького складу. Це може проблема мого коханого ЛНУ Франка, але ці всі прохвесори, що ведуть ІТ-предмети знають менше вченої макаки. І ведуть це все діло відповідно.

    Набір лєвих предметів. Зовкрема я вчив латину О_о ! Безглуздя. Мовчу вже про філософію, яку як на мене нероби придумали, вибачте мене :). Вже хоч би адаптували ці предмети якось під наш профіль.

    Повна відсутність самостійності студента. Студент не може, принаймні із старших курсів, обирати що вивчати. Студент займається курсовими як нецікавим й неприємним обов”язком. А викладачі так само їх приймають. Студент безправна істота, шо повинна ходити на пари і писати лекції старих маразматиків. Набирати бали дибільні. Знову вибачте :).

    Сумно, панове, сумно. Цей механізм, неповроткий як величезні динозаври, повинен вимерти

  • admin

    ну наші викладачі дуже грозилися, що будуть вести свої блоґи для студентів, але думаю всім ясно, що це були лише обіцянки…

    Латину на факультеті програмістів? О_о В нас от філософію заміняє групова динаміка і комунікації, де на лекціях нам розказують про групи людей і їхні дії, але тут вже вони адаптували під програмістів) Правда на лабораторних ми вчимося працювати в ворді, але то таке))

    На рахунок некомпетентності викладачів, то в нас теж таке є. На лекції із проги викладачка: “ой! я не пам’ятаю чи там треба крапка з комою чи ні( вдома спробуйте два варіанта”(( або нас дуже грузять на лабах чому ми не експерементуємо і от я засів за той паскаль і давай експерементувати і тут один елмент був мені незрозумілим((( виявилося, що викладачці він теж незрозумілий і вона пообіцяла потім подивитися в книжці, але знов лише обіцянка.

    На рахунок курсових, то я ще не дойшов до цього етапу, але те, що не дають вибрати тему, то дійсно дуже погано((

    А ще ця болонська система мене вбиває… в нас в групі ще ніхто її не зрозумів(

  • myroslav

    Цікаво, що тих кілька розумних людей в групі, а таких не більше як 5 зазвичай, вже на третім курсі глибоко зневажають свій навчальний заклад (один мій знайомий його бурсою іронічно назива) і йдуть працювати.

  • admin

    ну не знаю.. я йшов в універ щоб мати диплом… тепер сумніваюся чи треба було йти…

    надіюся, що переживу хоч першу сесію, бо ненавиджу вчити нецікаві предмети та те, що мені непотрібно… під це підпадає лише один предмет…

    та на третьому курсі, як правило, більшість вже працює.

  • myroslav

    при такій системі диплом втрачає цінність і його хоч в туалет вішай. скільки людей має права, а їздити не вміє? а скільки мають перші вищі так і другі заочно й уявлення не мають про що то? а папірець є… а скільки доцентів пишуть глупі книжки, котрі їм студіки у ворді катають для заліку, аби прохвесорами стати?..вища освіта уже нічого не означає як на мене, це дармова трата часу…

    я у виш йшов аби мене чогось навчили корисного, тут я цього не отримаю… я хотів би й сам людей вчити чогось корисного, та мене не візьмуть, бо не лижу їм дупу і вчу, що хочу, а візьмуть ботанів тупих, і коло повториться

  • admin

    ну просто зараз такий час, що і прибиральників беруть лише з вищою освітою… коли я йшов, то знав, що мене тут майже нічого не навчать. Зараз єдиий корисний предмет – це Cisco)

    а так на роботу вже брали, але пішов вчитися…

  • SAS

    о! зразу видно, що ти на першому курсі))) не переживай – першу сесію здаси. всі хдавали і ти не виключення. Інше питання – яким способом будеш це робити.
    Щодо навчання то у мене та ж проблема: мені не подобається вчитися. Це моя помилка, яку я зробив 2,5 років назад. Просто треба було краще вибирати свою майбутню професію.
    І мен також не подобається наша “болонська система”. Розумію. Ми прагнемо йти у Європу. Але дуже вже ми туди поспішаємо.Виходить щось таке: “У Європу через ж0пу”.

    2 myroslav: я свій ЧІБС (cibs.ck.ua) ще з першого курсу бурсою зву:) так в нас прийнято напевно. І небачу нічого поганого.

  • admin

    ну так що ж поробиш)) видно, то видно)

    професію я обрав вірно, але те, що мене там вчать, як на мене, не вірно)) хоча надіюся, що будуть потім вчити щось цікаве…

    ну бурсую мій універ ще ніхто не називав))